Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze az egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ






Kategória: Táplálkozás és fitness

Egészséges életmód terhesen is

Terhesség alatt is lehet követni az egészséges életmódot, azaz nem kell mindent felfalni, ami az eszünkbe jut, vagy megkívánunk, és a sportot se kell kizárni az életünkből.
Saját tapasztalataimat szeretném megosztani azoknak a várandós nőknek, akik a terhesség alatt is oda szeretnék követni a korábban már megszokott egészséges életmódjukat.


Keresgéltem itt a Hoxán ilyen témájú cikkeket, naplókat, fórumokat, de úgy látszik, hogy vagy terhesség témájúak, vagy diétás-sportosak. Pedig szerintem a terhesség miatt még jobban indokolt, hogy odafigyeljünk étkezésünkre, mozgásmennyiségünkre.
Szerencsére azért léteznek a neten olyan oldalak, cikkek, amelyek segítettek a terhességem eddigi 36 hétében, de gondoltam megosztom tapasztalataimat itt. Előre bocsájtom, hogy szerencsére semmilyen egészségügyi problémám nem volt se korábban, se a terhesség alatt eddig, és ez a 3. terhességem, tehát némi tapasztalattal már rendelkeztem. Természetesen, akik valamilyen okból kénytelenek szigorú orvosi előírásoknak megfelelni, azok nem vállalhatnak fel semmilyen kockázatot.
Elöljáróban magamról talán annyit, hogy néhány éve tipikus dolgozó anyukaként rajtam is komoly súlyfelesleg halmozódott fel, a sport még csak eszembe se jutott. Aztán jött egy kattanás, leadtam 25 kg-ot, elváltam, újra férjhez mentem, megszületett a kisfiam, és ismét volt rajtam kb. 15 kg többlet.
Miután abbahagytam a szoptatást elkezdtem újra tornázni, majd idén januárban belefogtam egy 90 naposba (- 7,5 kg), majd átrágtam magam többször Béres A. Súlykontroll könyvén. Úgy éreztem, hogy ezzel együtt tudnék élni, így az étkezésemet – ha nem is tökéletesen – átállítottam ezen irányelveknek, illetve a családomnak is többnyire ezek alapján főzök (azért kivételek vannak). További 2,5 kg-mal csökkent egy hónap alatt a súlyom, miközben szerencsésen megfogant kislányunk is. A hétköznapi majdnem mindennapos torna nyilván sokat segített a fogyásban, alakformálásban.
Az első orvosi visszaigazolást követően (6 hetesen) komolyan elgondolkodtam a „Hogyan tovább?”-on, és úgy döntöttem, hogy megpróbálom tartani az eddig bevezetett szokásokat. Weboldalon szerencsére találtam iránymutatást terhesség idejére, amely értelmében továbbra is tarthattam a következőket: étkezés napi 5x, aránylag kötött időkben, odafigyelés a nagy folyadékfogyasztásra, fehér liszt, cukor kerülése, sok gyümölcs és zöldség, disznó helyett inkább csirke, pulyka, hal, rendszeres zabpehely, odafigyelés az adagokra, nagy ritkán egy kis süti is belefér. Mivel korábban se lettem kívánós, így szerencsémre egy-két kilengéstől eltekintve tudtam tartani magam ehhez az étrendhez.
A tornára vonatkozóan is körbenéztem a neten. Szerencsére nincs tiltás, sőt, kifejezetten ajánlják a testmozgást, csak figyelembe kell venni az előéletet. Mivel nekem volt alapom, így folytathattam a korábbi aerobik anyagokat, egyedül az ugrálással, rázkódással járó Insanity került le a listámról, illetve most már hanyagolok bizonyos hasizomgyakorlatokat (egy Hoxás írt az ezzel együtt járó negatív hatásról - szétnyíló hasizom), és helyettük terheseknek valókat végzek. A mai napig igyekszem betartani a mindennapos hétköznapi mozgást, még ha a pocakom miatt egyes mozdulatokat csak módosítva tudok is csak elvégezni. Különösen fontosnak tartom a hátizmok megdolgoztatását, elvégre komoly megterhelésnek vannak kitéve.
És hogy milyen pozitív eredményekről számolhatok be? Mindhárom vérképeredményem kiváló lett, igaz, most is szedek egy terhességi étrend-kiegészítőt, de az előző terhességeimnél szükség volt még pl. vas kiegészítésére is. A vércukrom olyan szinten alsó határos, hogy az orvos is szükségtelennek találta a terheléses vércukor elvégeztetését (amit nagyon rühelltem korábban). Nincsenek igazán anyagcsere gondjaim – több helyen olvastam ilyen kísérő jelenségről -, és a súlynövekedésem messze alatta van a korábbiaknak (eddig 6 kg körül). A tornának köszönhetően elmaradtak a szokásos hátfájások, de semmilyen egyéb fizikai gondom sem akadt eddig. Napközben energikusnak érzem magam, természetesen estére azért most is fáradékonyabb vagyok.
Zárszóként annyit, hogy remélem tanáccsal szolgálhattam az olyan várandósoknak, akik hasonlóan gondolkodnak, mint én.
(A cikket beküldte: Arel)



Kismama jóga
Jelenleg 7 hetes terhes vagyok és mivel eddig is fontos szerepe volt a sportnak az életemben, ezekben a csodás pillanatokban sem szeretném elhagyni és megfosztani magam a mozgástól. Pont ezért érdekel nagyon a kismama jóga, így gondoltam megosztom veletek a kapott információkat. »

Cystic hygroma
Ezzel a cikkel erőt szeretnék adni az olyan kismamáknak, akiknek a terhessége során cisztás higromát állapítanak meg a magzatnál, igenis léteznek csodák! Annyit tudni kell erről, hogy ez egy folyadékkal telitett ciszta a magzat nyaki részén, a hát oldalán, és... »





Minden jog fenntartva © 2019, www.anyaleszek.hu | Jogi nyilatkozat / Adatvédelmi tájékoztató | Kapcsolat: info (kukac) anyaleszek.hu | WebMinute Kft.