Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze az egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ






Kategória: Táplálkozás és fitness

Kismama jóga

Jelenleg 7 hetes terhes vagyok és mivel eddig is fontos szerepe volt a sportnak az életemben, ezekben a csodás pillanatokban sem szeretném elhagyni és megfosztani magam a mozgástól.
Pont ezért érdekel nagyon a kismama jóga, így gondoltam megosztom veletek a kapott információkat.


A rendszer kidolgozója Francoise Barblira Freedman a Cambridge-i Egyetem orvos-antropológusa több évtizedes gyakorlattal rendelkező jógaoktató és négygyermekes anya.

A rendszer lényege a várandósság időszakának minél jobb kihasználása, a babára való ráhangolódás a kismama testi-lelki szempontjából.
A felkészülés részben a szülés eseményére történik, részben a születés utáni időszak fejlődésének megalapozását célozza, a babák foglalkoztatása által.
A várandósság időszakának foglalkozásai egyaránt tartalmaznak klasszikus jóga elemeket (ászanák, speciális légzések, sancalpá-s relaxáció, meditáció, testérzet figyelés), Freedman asszony Amazonas vidéki antropológiai kutatésai során, a természeti népek asszonyainál megfigyelt, és tőlük átvett mozgáselemeket, illetve a gátvédelem egyik alapelemeként ismert gátizomtornát.
Az ászanák (testhelyzetek) mindegyike a várandósság időszakában folyamatosan változó női szervezet szükségleteihez van igazítva. Így a várandós jógában az ászanák nem kitartott testhelyzeteket, hanem folytonos, könnyed mozgásban végzett gyakorlatokat jelentenek.
Ezek főként a hátizmok erősítését, a gerinc rugalmasságának megtartását, a nyugalmi légzés kapacitás növelését, a csípőizületek rugalmasítását célozzák. Ugyanakkor nagyon fontos szerepük van ezeknek a mozgásoknak, a kismama fizikai kondiciójának és ezáltal jó közérzetének elérésében és megőrzésében.
A speciális légzések szerepe is sokoldalú, a helyes erőltetés mentes légzés elsajátításától, az izmok egyidejű lazításán át, a hangokkal összekapcsolt légzések általi pszichikai lazításig terjednek.
A sancalpá-s relaxáció egy vezetett imaginatív technika, mely szintén a testi-lelki ellazulást, feltöltődést, a pozitív képekben való gondolkodást, ráhangolódást segíti. Gyakorlati tapasztalat, hogy azok a kismamák is tudnak ilyenkor pihentetően ellazulni, akik a várandósság bizonyos időszakában otthon már nem tudnak rendesen aludni.
A meditáció, melyhez vezető egyik módszer a testérzetfigyelés, az események elfogadását, az azzal való együttműködést, a kismama saját testének megismerését és jelzéseinek Magabiztos felismerését segíti.

Jó tudni:
A 8.héttől a 13.hétig semmilyen mozgás nem javasolt, mert elvetélhetünk. Ilyenkor fokozottan vigyáznunk kell. A 13. hét után is fokozatosan és kíméletesen kell hozzá szoktatnunk magunkat a mozgáshoz.


Mindenkinek kellemes és komplikáció mentes terhességet kívánok!
(A cikket beküldte: Mókuslány)



Várandósan is úszni
Aki szeret úszni, de nem biztos abban hogy a fertőzéseket is elkerüli,íme egy pár tipp ami segíthet ebben. »

Egy élet nehéz kezdete és csodálatos születése
Sokat gondolkoztam, hogy leírjam-e a történetünket, de talán nem vagyok egyedül, aki került ilyen helyzetbe. És igazság szerint úgy érzem, ki kell írjam magamból. Másfél évvel ezelőtt érkezett meg hozzánk az első fiunk, Barnabás, akire akkor nagyon vártam már,... »




Minden jog fenntartva © 2020, www.anyaleszek.hu | Jogi nyilatkozat / Adatvédelmi tájékoztató | Kapcsolat: info (kukac) anyaleszek.hu | WebMinute Kft.