Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze az egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ






Kategória: Első trimeszter

Terhesnaptár - 6 hetes terhesség

Határozottan betegnek érzed magad? A kávé szagától is a wc ajtónak rontasz? Ha így van, akkor ez terhességi reggeli rosszullétnek hangzik. A terhes nők majdnem felét sújtja a reggeli hányinger, ami néha nem marad abba egész nap és gyakran egészen a második trimeszterig tart. Ezt a megnövekedett ösztrogénszint okozza, valamint a méh gyors növekedése. De van néhány jó hír: kimutatták, hogy a reggeli hányingert érző kismamák esetében sokkal kevesebb a vetélés. (Ha tökéletesen érzed magad, nyoma sincs hányingernek, akkor se kezd aggódni az utóbbi mondat miatt, élvezd, hogy jól vagy!)

Mi történik a babáddal?

A babád most kb. 3-5 milliméter – akkora, mint egy borsszem! Az agy ezen a héten három különálló részre oszlik: az előagyra (memória és gondolkodás), a középagyra (üzenetek továbbítása az agy és a szervek, végtagok között) és a hátsó agyra (légzés, izommozgás szabályozása). Ezen a ponton az embrió már háromdimenziós.
A baba szíve már ver és a véráramlás szemmel látható. A vesék és a máj gyorsan növekszik, bezárul az idegcsatorna, ami összeköti az agyat a gerincvelővel..
A méhlepény is gyorsan fejődik, de hormonokat még nem termel egészen a 12. hétig.

Táplálkozási tanácsok
A reggeli hányinger elkerülése nagy kihívás. Íme néhány tipp, ami segíthet:
- Lefekvés előtt egyél pár falat fehérje tartalmú ételt, ami tartalmaz némi keményítőt vagy cukrot is.
- Reggel, még felkelés előtt kapj be pár szem kekszet és várj 20 percet, mielőtt kimásznál az ágyból.
- Reggelire zsírszegény ételt egyél, és fogyassz gyümölcsöt, gyümölcslevet a végén.
- A gyömbér hatékonyan csökkenti a hányingert. Próbálj gyömbéres sütit, kandírozott gyömbért rágcsálni, vagy igyál gyömbérsört (alkoholmentest), gyömbéres teát vagy szerezd be kapszula formájában.
- Vehetsz be B6 vitamint is kétszer naponta (soha ne haladja meg a napi 200 mg-ot), vagy egyél joghurtot, hogy így töltődj fel B6 vitaminnal.
- Néhány esetben a szénhidrátban gazdag étkezés is segít a hányinger elmulasztásában.
- A szója, tej, sajt alapú ételek is segíthetnek.
- A legfontosabb, hogy rendszeresen, de kis adagokat egyél és mindig legyen nálad végszükség esetére egy banán, vagy keksz.

A hét tényei
A stressz ronthat a reggeli hányingeren, emellett növeli a fáradságérzetet, fejfájást, hátfájást és rossz emésztést is okozhat. Szóval próbálj meg relaxálni, pihenni és igen – aludni napközben is. Ha más nem, legalább korábban kerülj ágyba esténként, mint szoktál. A testednek minden segítségre szüksége van, hogy táplálja és fenntartsa a benned növekvő új életet.



Forrás: http://www.ivillage.com/


Az első trimeszter kellemetlenségei
Van, aki szerencsésebb és megússza, van, aki kevésbé és nem szabadul az első trimeszter kellemetlenségeitől... Hányinger, émelygés, fáradság, rosszkedv, szédülés, akár ájulás. Mindezek előfordulhatnak az első trimeszter során. Ilyenkor azt kell szem előtt... »

Gyermekkori molesztálás
Ez a cikk annak révén született, hogy kiírtam egy szavazást a gyerekkori molesztálásról és annyira mellbevágó lett az eredmény, hogy nem tudok mellette elmenni, szó nélkül. Ilyen arányok mellett úgy gondolom, minden szülőnek nagyon oda kell figyelnie gyermekére,... »




Minden jog fenntartva © 2020, www.anyaleszek.hu | Jogi nyilatkozat / Adatvédelmi tájékoztató | Kapcsolat: info (kukac) anyaleszek.hu | WebMinute Kft.