Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze az egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ






Kategória: Első trimeszter

Terhesnaptár - 6 hetes terhesség

Határozottan betegnek érzed magad? A kávé szagától is a wc ajtónak rontasz? Ha így van, akkor ez terhességi reggeli rosszullétnek hangzik. A terhes nők majdnem felét sújtja a reggeli hányinger, ami néha nem marad abba egész nap és gyakran egészen a második trimeszterig tart. Ezt a megnövekedett ösztrogénszint okozza, valamint a méh gyors növekedése. De van néhány jó hír: kimutatták, hogy a reggeli hányingert érző kismamák esetében sokkal kevesebb a vetélés. (Ha tökéletesen érzed magad, nyoma sincs hányingernek, akkor se kezd aggódni az utóbbi mondat miatt, élvezd, hogy jól vagy!)

Mi történik a babáddal?

A babád most kb. 3-5 milliméter – akkora, mint egy borsszem! Az agy ezen a héten három különálló részre oszlik: az előagyra (memória és gondolkodás), a középagyra (üzenetek továbbítása az agy és a szervek, végtagok között) és a hátsó agyra (légzés, izommozgás szabályozása). Ezen a ponton az embrió már háromdimenziós.
A baba szíve már ver és a véráramlás szemmel látható. A vesék és a máj gyorsan növekszik, bezárul az idegcsatorna, ami összeköti az agyat a gerincvelővel..
A méhlepény is gyorsan fejődik, de hormonokat még nem termel egészen a 12. hétig.

Táplálkozási tanácsok
A reggeli hányinger elkerülése nagy kihívás. Íme néhány tipp, ami segíthet:
- Lefekvés előtt egyél pár falat fehérje tartalmú ételt, ami tartalmaz némi keményítőt vagy cukrot is.
- Reggel, még felkelés előtt kapj be pár szem kekszet és várj 20 percet, mielőtt kimásznál az ágyból.
- Reggelire zsírszegény ételt egyél, és fogyassz gyümölcsöt, gyümölcslevet a végén.
- A gyömbér hatékonyan csökkenti a hányingert. Próbálj gyömbéres sütit, kandírozott gyömbért rágcsálni, vagy igyál gyömbérsört (alkoholmentest), gyömbéres teát vagy szerezd be kapszula formájában.
- Vehetsz be B6 vitamint is kétszer naponta (soha ne haladja meg a napi 200 mg-ot), vagy egyél joghurtot, hogy így töltődj fel B6 vitaminnal.
- Néhány esetben a szénhidrátban gazdag étkezés is segít a hányinger elmulasztásában.
- A szója, tej, sajt alapú ételek is segíthetnek.
- A legfontosabb, hogy rendszeresen, de kis adagokat egyél és mindig legyen nálad végszükség esetére egy banán, vagy keksz.

A hét tényei
A stressz ronthat a reggeli hányingeren, emellett növeli a fáradságérzetet, fejfájást, hátfájást és rossz emésztést is okozhat. Szóval próbálj meg relaxálni, pihenni és igen – aludni napközben is. Ha más nem, legalább korábban kerülj ágyba esténként, mint szoktál. A testednek minden segítségre szüksége van, hogy táplálja és fenntartsa a benned növekvő új életet.



Forrás: http://www.ivillage.com/


A terhesség jelei
Bizonyára mindenki ismeri a mondást, miszerint két dologért képes egy nő mindent megtenni, hogy teherbe essen és hogy ne... Ebben a cikkben azzal foglalkozom, hogy ha már úgy tűnik, ha valami belső hang azt súgja, hogy teherbe estél, akkor mik azok a tünetek,... »

Hogyan és mikor mondjam el a főnökömnek?
A Munka Törvénykönyve mind a munkáltató, mind a munkavállaló kötelezettségévé teszi, hogy a másik felet tájékoztassa minden olyan tényről, körülményről, illetve ezek változásáról, amely a jogok gyakorlása és a kötelezettség teljesítése szempontjából jelentős lehet. »




Minden jog fenntartva © 2020, www.anyaleszek.hu | Jogi nyilatkozat / Adatvédelmi tájékoztató | Kapcsolat: info (kukac) anyaleszek.hu | WebMinute Kft.