Ahogy a legtöbb weboldal az interneten, ez a webhely is cookie-kat használ, melyekre szükség van a weboldal teljes működéséhez. Weboldalunk böngészésével Ön elfogadja a cookie-k használatát. További információ






Kategória: Egészség és ápoltság

Megjelent a Pocakos torna DVD!

Megjelent a Pocakos torna DVD! Azoknak a leendő, jelenlegi és ex-kismamáknak ajánlom ezt a mozgásanyagot, akik szeretnék a várandósságukat aktívan, boldogan és negatív "mellékhatásoktól" mentesen tölteni vagy ebben csodálatos állapotban ismerősük számára segítséget nyújtanának.

Cseresnyés Beáta vezényletével egy vidám, családias hangulatú, a várandósságot több oldalról is körüljáró dvd-t készítettünk. A body-ballal végzett tornaprogramon kívül hasznos életvezetési és táplálkozási tanácsok is megtalálhatók a lemezen, amelyet a szakmai és a mindennapi életből vett tapasztalataink mellett szülész-nőgyógyász szakorvos és gyógytornász tanácsai is alátámasztanak.

A várandósság és a testmozgás összeegyeztethetőségénél abból kell kiindulni, hogy ki mennyire volt aktív a másállapotot megelőzően. Egyszerűbb és előnyösebb helyzetben van az, aki rendszeresen sportolt korábban is, hiszen – amennyiben a nőgyógyász szakorvosa másként nem „rendelkezik” – a trimeszteri sajátosságok figyelembevételével a legtöbb esetben zavartalanul folytathatja az adott sporttevékenységet, ameddig jól esik neki. Megfelelő edzői irányítás mellett – akár még a korábban végzett gyakorlatokat is végezheti, esetlegesen megváltoztatott (könnyített) testhelyzetben, megtámasztott pozícióban, segédeszközökkel stb.

Semmiképpen nem ajánlom viszont, hogy a korábban kevésbé aktív életmódot folytató kismamák a várandósság alatt akarják megváltani a világot! :-) Hiszen amennyiben a szervezetük nincs hozzászokva bizonyos mértékű terhelésekhez, az edzésekkel veszélyeztethetik a saját és magzatuk egészségét. Számukra a nagyobb vetélési esély miatt a szakemberek a terhesség 12. hetétől ajánlják a testmozgás megkezdését.



Úgy gondolom, hogy bárkiről is legyen szó, áldott állapotban is mindenki talál magának megfelelő mozgásformát. Szerintem a legfontosabb, hogy hallgassunk a babánkra és a testünkre, figyeljük jelzéseiket az edzések alatt is és csak azt a gyakorlatot és csak olyan mértékben végezzük, ami jól esik és nem jár kellemetlen érzéssel. Fókuszáljunk arra, hogy a várandósságunkkal és a szülés során is minden rendben lesz és ezért tegyünk is meg mindent, amit tudunk. Segítsük babánk fejlődését azzal, hogy odafigyelünk magunkra, elsősorban a táplálkozás, a mozgás és a pihenés kapcsán.

A dvd-n szereplő gyakorlatok rendszeres elvégzésével nemcsak a szülésre készülhetünk fel, hanem a szülés utáni regenerációt is nagymértékben megkönnyíthetjük, felgyorsíthatjuk. A várandósság időszaka alatti mozgás segítségével kontrollálni tudjuk a testsúly-növekedésünket, megelőzhetjük vele a várandósság alatti cukorbetegség kialakulását, elkerülhetjük a derékfájást, a vizesedést, a láb és a bokák ödémásodását, a visszérbetegségek, alvászavarok stb. kialakulását. A testmozgás nem csak az állóképességet és a vérkeringést javítja, az izmokat fejleszti, hajlékonyabbá tesz, de a közérzetünket is derűsebbé varázsolja, növeli az önbizalmunkat és az ellenálló-képességünket mind a fizikai, mind a szellemi és lelki kihívásokkal szemben, amelyekben ez az időszak bizony rendesen bővelkedik! :-)
És ne feledjük, hogy a gyermekágyas időszak és a korai kisgyermekkor is komoly megmérettetést jelent a szülőknek. Szervezetünket megfelelően felvértezve ezeket a korszakokat is kiegyensúlyozottabban és boldogabban élhetjük meg, arról nem is beszélve, hogy eredeti alakunkat is sokkal könnyebben nyerhetjük vissza a mozgás segítségével.

Sok örömteli percet kívánok a mozgáshoz és a babaváráshoz,-neveléshez! :-)"


További információk a DVD-ről: www.cseresnyesbea.hu


Kiss Anita
gyakorló kismama és
Body-Balls Prominent Trainer
www.szemelyiedzes.net


(A cikket beküldte: Pankova)


Ajánld ezt a cikket ismerőseidnek!

E-mail címed:
Ismerősöd e-mail címe:


Táplálkozási alapelvek várandósság és szoptatás alatt
A várandósság alatt a fokozott anyagcsere és a magzat szükségletei miatt megnövekszik a várandósok vitamin-, és ásványianyag-igénye is. A megfelelő étkezési szokások kialakítása már a fogamzást megelőző időszakban is nagyon fontos, mert így tud az egész szervezet... »
Várandósan is úszni
Aki szeret úszni, de nem biztos abban hogy a fertőzéseket is elkerüli,íme egy pár tipp ami segíthet ebben. »



Amennyiben még nem tetted meg, most feliratkozhatsz heti hírlevelünkre, melyben a anyaleszek.hu weboldalra felkerült friss cikkekről tájékoztatunk. Itt add meg e-mail címed:
Iratkozz fel friss cikkeinket tartalmazó RSS csatornánkra: http://www.anyaleszek.hu/rss




Minden jog fenntartva © 2017, www.anyaleszek.hu | Jogi nyilatkozat | Kapcsolat: info (kukac) anyaleszek.hu | WebMinute Kft.