Ahogy a legtöbb weboldal az interneten, ez a webhely is cookie-kat használ, melyekre szükség van a weboldal teljes működéséhez. Weboldalunk böngészésével Ön elfogadja a cookie-k használatát. További információ






Kategória: Táplálkozás és fitness

Kismama jóga

Jelenleg 7 hetes terhes vagyok és mivel eddig is fontos szerepe volt a sportnak az életemben, ezekben a csodás pillanatokban sem szeretném elhagyni és megfosztani magam a mozgástól.
Pont ezért érdekel nagyon a kismama jóga, így gondoltam megosztom veletek a kapott információkat.


A rendszer kidolgozója Francoise Barblira Freedman a Cambridge-i Egyetem orvos-antropológusa több évtizedes gyakorlattal rendelkező jógaoktató és négygyermekes anya.

A rendszer lényege a várandósság időszakának minél jobb kihasználása, a babára való ráhangolódás a kismama testi-lelki szempontjából.
A felkészülés részben a szülés eseményére történik, részben a születés utáni időszak fejlődésének megalapozását célozza, a babák foglalkoztatása által.
A várandósság időszakának foglalkozásai egyaránt tartalmaznak klasszikus jóga elemeket (ászanák, speciális légzések, sancalpá-s relaxáció, meditáció, testérzet figyelés), Freedman asszony Amazonas vidéki antropológiai kutatésai során, a természeti népek asszonyainál megfigyelt, és tőlük átvett mozgáselemeket, illetve a gátvédelem egyik alapelemeként ismert gátizomtornát.
Az ászanák (testhelyzetek) mindegyike a várandósság időszakában folyamatosan változó női szervezet szükségleteihez van igazítva. Így a várandós jógában az ászanák nem kitartott testhelyzeteket, hanem folytonos, könnyed mozgásban végzett gyakorlatokat jelentenek.
Ezek főként a hátizmok erősítését, a gerinc rugalmasságának megtartását, a nyugalmi légzés kapacitás növelését, a csípőizületek rugalmasítását célozzák. Ugyanakkor nagyon fontos szerepük van ezeknek a mozgásoknak, a kismama fizikai kondiciójának és ezáltal jó közérzetének elérésében és megőrzésében.
A speciális légzések szerepe is sokoldalú, a helyes erőltetés mentes légzés elsajátításától, az izmok egyidejű lazításán át, a hangokkal összekapcsolt légzések általi pszichikai lazításig terjednek.
A sancalpá-s relaxáció egy vezetett imaginatív technika, mely szintén a testi-lelki ellazulást, feltöltődést, a pozitív képekben való gondolkodást, ráhangolódást segíti. Gyakorlati tapasztalat, hogy azok a kismamák is tudnak ilyenkor pihentetően ellazulni, akik a várandósság bizonyos időszakában otthon már nem tudnak rendesen aludni.
A meditáció, melyhez vezető egyik módszer a testérzetfigyelés, az események elfogadását, az azzal való együttműködést, a kismama saját testének megismerését és jelzéseinek Magabiztos felismerését segíti.

Jó tudni:
A 8.héttől a 13.hétig semmilyen mozgás nem javasolt, mert elvetélhetünk. Ilyenkor fokozottan vigyáznunk kell. A 13. hét után is fokozatosan és kíméletesen kell hozzá szoktatnunk magunkat a mozgáshoz.


Mindenkinek kellemes és komplikáció mentes terhességet kívánok!
(A cikket beküldte: Mókuslány)



Ajánld ezt a cikket ismerőseidnek!

E-mail címed:
Ismerősöd e-mail címe:


Várandósan is úszni
Aki szeret úszni, de nem biztos abban hogy a fertőzéseket is elkerüli,íme egy pár tipp ami segíthet ebben. »

A terhesség
2007-ben végeztem a csecsemő-és kisgyermekgondozó szakon, bölcsődében dolgozom, jelenleg itthon vagyok a kislányommal. Mindig is újszülöttekkel akartam foglalkozni, de akkor még nem volt hely az újszülött osztályon, bölcsibe kerültem. Sok anyukában felmerül néhány... »



Amennyiben még nem tetted meg, most feliratkozhatsz heti hírlevelünkre, melyben a anyaleszek.hu weboldalra felkerült friss cikkekről tájékoztatunk. Itt add meg e-mail címed:
Iratkozz fel friss cikkeinket tartalmazó RSS csatornánkra: http://www.anyaleszek.hu/rss




Minden jog fenntartva © 2017, www.anyaleszek.hu | Jogi nyilatkozat | Kapcsolat: info (kukac) anyaleszek.hu | WebMinute Kft.